CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, September 16, 2009

Dengan nama Allah yg Maha Pemurah lagi Maha Pengasih....





Ambil ler masa dua minit aje untuk baca ini….tapi kalu lebih dua minit tu bukan baca la tu tapi mengeja.

Dengan nama Allah yg Maha Pemurah lagi Maha Pengasih….

Cuba bayangkan perkara seperti ini berlaku pada anda……..




Satu hari semasa hendak mula sembayang Jumaat yg dihadiri oleh lebih kurang 1000 jemaah, tiba2 masok dua orang lelaki yang berpakaian hitam menutupi seluruh anggotanya dengan membawa senjata…lalu satu darinya bertempik "Sesiapa yg sanggup Mati kerana Allah sila berdiri ditempat kamu".

Selepas mendengar amaran lelaki itu maka jemaah yg ada bertempiaran lari untuk meyelamatkan diri. Hanya lebih kurang 40 jemaah yg tinggal termasuk Pak imam….. Lelaki itu segera membuka tutup mukanya lalu berkata pada pak imam, "OK Pak Imam, saya dah halau SEMUA yg hipokrit, sekarang boleh lah pak Imam mulakan solat Jumaat."

Apa macam? Anda rasa lucukan dengan cerita ini dan anda fikir2kan lah………



Yg melucukan dari 1000 jemaah yg mengaku islam hanya 40 saja yg betul2 beriman. Melucukan juga berapa banyak manusia yg mudah lupakan Allah bila menghadapi bahaya. Ke-dua2 lelaki itu hanya membawa senjata dia tak kata pun nak bunuh sesiapa….tapi generasi sekarang ni amat ler lemah, baru kena acah sikit dah lari lintang pukang, lupa akan solat jumaat nya.

Kelakar nya ada gak yg ugamanya cuma seminggu sekali aja…tu pun bila solat jumaat je, nak tunjuk pada tetangga dan kawan2…..tapi ada yang lebih lagi kelakar setahun dua kali, aje tu pun sembayang ari raya.

Melucukan ramai yg percaya pada citer2 & gossip di akhbar2 daripada apa yg tercatit dalam Al Quran.

Ramai yg percaya dunia hanya sementara,…..akhirat tempat yg kekal tapi berlumba-lumba mengejar dunia aje.

Kita boleh chat, sembang dengan b/f & g/f berjam-jam tapi nak berdoa pada Allah alahai…5 minit dah rasa lama nya…………..

Yang lebih lucu kita boleh hantar email yg berunsur lawak jenaka dan lucah kesemua tempat tapi merasa berat nak kongsi dan hantar article2 yg berunsur ugama.

Kenapa !!! ketawa tu kan reality….tapi ni yg paling melucukan…. berapa orang yg lepas baca ni akan sampaikan kat orang lain…. berapa orang yg akan membuka thread ni untuk luangkan masa membaca?

Wallahualam……



*_*




0 comments: