CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, September 17, 2009

Untitled #1

**** Khas dari hati utk Bonda tercinta...*_*
** sesuai ke lagu ni????!!! Ah, xpe la...pape je..!!




Still feels like our first night together
Feels like the first kiss, its gettin better baby
No one can better this...
Still holdin on, you're still the one
First time our eyes met, same feelin I get
Only feels much stronger, wanna love ya longer
You still turn the fire on...

So if youre feelin lonely don't
You're the only one I ever want
I only wanna make it good
So if I love ya a little more than I should

Please forgive me, I know not what I do...
Please forgive me, i cant stop lovin you
Dont deny me this pain Im going through...
Please forgive me, if I need ya like I do
Please believe me every word I say is true...
Please forgive me, I can't stop lovin you...


Still feels like the first our best times to together...
Feels like the first touch, still gettin closer baby
Cant get close enough...
Still holdin on, still number one

I remember the smell of your skin... I remember everything!!
I remember all your moves... I remember you, yeah!
I remember the nights ya know I still do...

So if youre feelin lonely don't
You're the only one I ever want
I only wanna make it good
So if I love ya a little more than I should

Please forgive me, I know not what I do...
Please forgive me, i cant stop lovin you
Dont deny me this pain Im going through...
Please forgive me, if I need ya like I do
Oh, believe me every word I say is true...
Please forgive me, I can't stop lovin you...


One thing I'm sure of is the way we make love
And one thing I depend on is for us to stay strong
With every word and every breath Im prayin
Thats why Im sayin...

Please forgive me, I know not what I do...
Please forgive me, i cant stop lovin you
Dont deny me this pain Im going through...
Please forgive me, if I need ya like I do
Babe, believe me every word I say is true...
Please forgive me, I can't stop lovin you...

Never leave me I dont know what I'd do...
Please forgive me, I can't stop lovin you...


*_*

Rindu lagi.......



Aku baru je stat packing barang2 utk dibwk pulang ke rumah esok. Dah siap satu beg (ada dua,tiga beg lg...), tetibe lak aku stop. Dalam pale otak aku ni, dia datang. Dia datang bersama memori lama kami. Memori dulu, time kami masih bersama...... Tetibe lak rasa sedih yang amat sangat.


Mama, angah rindu sangat kat Mama!!!! Rindu sangat2++++++++!!!!!!!!!!




Raya tahun ni, aku beraya tanpa Mama.
Raya pertama tanpa Mama.....
Raya pertama, yg pada pagi raya nanti, aku xkan dpt kucup tangan dan pipi Mama.
Raya pertama dlm hidup aku, aku cuma dpt minta ampun dan maaf drp Mama dlm hati...
Raya pertama, aku dan adik2 akan ke kubur, utk ziarah pusara Mama....
Raya pertama, yg aku akan kenang sampai bila2, dan setiap kali aku ingat, aku akan mengalirkan air mata....

Tp pagi raya nanti aku xleh nak ke kubur utk ziarah pusara Mama.....
Kalau aku leh pegi pun, aku xtau cmne aku nak kawal perasaan aku.....
Aku amat2 rindukan Mama!!!!!!!!!!!!

Aku rindu suara Mama....
Rindu bebelan Mama.....
Rindu gelak tawa Mama.....
Rindu masakan Mama.....
Rindu nak menatap wajah Mama......
Rindu nak kucup dahi dan pipi Mama.......
Rindu sangat2!!!!








^_^








Aku suka sangat bila......



Aku suka sangat bila........


- aku dapat kawal emosi aku bila emosi aku xterkawal...eh, ape aku tulis ni?? erm.. Kdg2 aku ni jenis angin jugak, tp angin yg aku xtunjuk kat org la, (bukan mcm sesetengah org tu yang kalo time dia hangin, dia buat muka mcm rimau lapar, mata tajam jek, mulut muncung, hidung bersinar2 (erk, yeke?)...mcm org tu...>>> (tnjuk kat org tu la..)... Aku bukan jenis yg ekspreskan perasaan aku, so jrg org tau aku tgh angin or moody. Dan kalo org xperasan aku tgh angin atau moody, tu juga membuatkan aku suka sbb org xtau aku tgh mcm tu...erk..pape je la..



- aku ada duit byk...hahaha....edisi makcik kayo la nih!! Kalo time duit aku tgh byk, mmg aku suke... xkira la mane dtg duit tu...ada org bg ke (sape nk bg duit kat aku???ada ke org penah bg??), daddy aku bg ke, sugarDaddy aku bg ke (ayat tambah je ni...), duit hasil keje aku ke, pape je la...huhuhu.... Kalo duit byk, mmg hati sentiasa senang. Ahaks!! Tp yg xsukenye kalo duit tu makin hari makin kurang. Kusut pale otak aku nih mikirkan cmne xnak bg duit tu abis atau berkurang. Hahaha... Bengong!! Kalo xnak bg kurang atau abis, ko simpan dlm peti besi n ko balik umah, xyah duk sini lg. Jadi orang rumah je...ngeh3... Duit kompem xabis sbb kat umah makan minum pakai ko bapak yg sponsor!!!!



- aku dpt tolong orang. Xkire la bentuk mcm mane pun pertolongan aku tuh. Dan yang paling aku suka bila orang yang aku tolong tu menghargai pertolongan aku. Bukan mintak dihargai pun, tp akan wujud perasaan senang hati bila orang berpuas hati dgn apa yang kita tolong tuh. Hehehe... Samada tolong member2 dlm pelajaran atau kehidupan seharian, atau tolong orang yang aku xkenal n langsung xde kaitan. Sape2 je la...



- aku dapat apa yang aku nak, n paling suka bagai kalo dapat bende tu tanpa aku mintak (drp parents aku la!!!). Hahahaha... Sape nak bg kalo ko xmintak???? Ape la... Anyway, selalunya, kalo aku mintak, jarang yg aku xdpt, especially kalo mintak ngn bapak aku. N tak lupa jugak arwah mama aku. Apa je yang aku nak, sume dapat. Tp aku xpenah mintak kete sebijik n mintak nak kawin la....... Bukan nak kata aku ni anak manja, (erk, kdg2 manja jugak, mengalahkan adik bongsu...) tp dah mmg ada rezeki....ngeh3... Alhamdulillah!!



- aku kene bebel ngn adik aku yang perasan tua drp aku. Mmg dia perasan tua, sbb dlm family kitorg panggil dia kakak, aku pun panggil dia kakak, (so aku ni adik dia la kan??? Hahaha)... Umo dia baru 17 tahun, muda sgt drp aku yang dah nak masuk 22 tahun (bulan depan...hehe).... Kalo dia masak, aku akan jadi tester, then bila aku komen or komplen masakan dia, balik2 aku pulak yang kene bebel sbb xterer aka xpandai masak mcm dia. Hahaha...



- aku dapat barang free aka percuma... Hehehe.... Byk la ko punye percuma. Zaman skg ni ape lg yg percuma?? Masuk tandas pun kene byr la weh!! Tp kdg2 tu, rezeki murah. Hehe... Dpt makan free, dpt duit free (xperlu keje la...), dpt balik kg free (sempena kepulangan aku ke kampung esok, dengan menaiki kete sepupu aku, n mmg aku xkene byr duit minyak, katanya aku hanya perlu belanja dia g umrah je...hahaha...), dpt internet free (bukan hanya kat sini, kat mana2 tmpat yang aku penah ada..hahaha)....erk, ape lg ek?? Ntah.....



- ape lg ek yg aku suke?????.....



*_*



Wednesday, September 16, 2009

Dengan nama Allah yg Maha Pemurah lagi Maha Pengasih....





Ambil ler masa dua minit aje untuk baca ini….tapi kalu lebih dua minit tu bukan baca la tu tapi mengeja.

Dengan nama Allah yg Maha Pemurah lagi Maha Pengasih….

Cuba bayangkan perkara seperti ini berlaku pada anda……..




Satu hari semasa hendak mula sembayang Jumaat yg dihadiri oleh lebih kurang 1000 jemaah, tiba2 masok dua orang lelaki yang berpakaian hitam menutupi seluruh anggotanya dengan membawa senjata…lalu satu darinya bertempik "Sesiapa yg sanggup Mati kerana Allah sila berdiri ditempat kamu".

Selepas mendengar amaran lelaki itu maka jemaah yg ada bertempiaran lari untuk meyelamatkan diri. Hanya lebih kurang 40 jemaah yg tinggal termasuk Pak imam….. Lelaki itu segera membuka tutup mukanya lalu berkata pada pak imam, "OK Pak Imam, saya dah halau SEMUA yg hipokrit, sekarang boleh lah pak Imam mulakan solat Jumaat."

Apa macam? Anda rasa lucukan dengan cerita ini dan anda fikir2kan lah………



Yg melucukan dari 1000 jemaah yg mengaku islam hanya 40 saja yg betul2 beriman. Melucukan juga berapa banyak manusia yg mudah lupakan Allah bila menghadapi bahaya. Ke-dua2 lelaki itu hanya membawa senjata dia tak kata pun nak bunuh sesiapa….tapi generasi sekarang ni amat ler lemah, baru kena acah sikit dah lari lintang pukang, lupa akan solat jumaat nya.

Kelakar nya ada gak yg ugamanya cuma seminggu sekali aja…tu pun bila solat jumaat je, nak tunjuk pada tetangga dan kawan2…..tapi ada yang lebih lagi kelakar setahun dua kali, aje tu pun sembayang ari raya.

Melucukan ramai yg percaya pada citer2 & gossip di akhbar2 daripada apa yg tercatit dalam Al Quran.

Ramai yg percaya dunia hanya sementara,…..akhirat tempat yg kekal tapi berlumba-lumba mengejar dunia aje.

Kita boleh chat, sembang dengan b/f & g/f berjam-jam tapi nak berdoa pada Allah alahai…5 minit dah rasa lama nya…………..

Yang lebih lucu kita boleh hantar email yg berunsur lawak jenaka dan lucah kesemua tempat tapi merasa berat nak kongsi dan hantar article2 yg berunsur ugama.

Kenapa !!! ketawa tu kan reality….tapi ni yg paling melucukan…. berapa orang yg lepas baca ni akan sampaikan kat orang lain…. berapa orang yg akan membuka thread ni untuk luangkan masa membaca?

Wallahualam……



*_*




Kids are too much!!!








A boss wondered why one of his most valued employees had phoned in sick one day.

Having an urgent problem with one of the main computers, he dialled the employee's home phone number and was greeted with a child's whisper.

"Hello?"

"Is your daddy home?" he asked.

"Yes," whispered the small voice.

"May I talk with him?"

The child whispered, "No."


Surprised and wanting to talk with an adult, the boss asked, "Is your Mummy there?"

"Yes."

"May I talk with her?"

Again the small voice whispered, "No."


Hoping there was somebody with whom he could leave a message, the boss asked, "Is anybody else there?"

"Yes," whispered the child, "a policeman."

Wondering what a cop would be doing at his employee's home, the boss asked, "May I speak with the policeman?"

"No, he's busy", whispered the child.

"Busy doing what?"

"Talking to Mummy and Daddy and the Fireman," came the whispered answer.


Growing more worried as he heard what sounded like a helicopter through the earpiece on the phone, the boss asked, "What is that noise?"

"A hello-copper" answered the whispering voice.

"What is going on there?" demanded the boss, now truly apprehensive.


Again, whispering, the child answered, "The search team just landed the hello-copper."

Alarmed, concerned and a little frustrated the boss asked, "What are they searching for?"

Still whispering, the young voice replied with a muffled giggle:




"ME."




*_*







Sunday, September 13, 2009

Sebuah Kisah Sedih Pasal Mat Motor




Sebuah cerita sedih, cam ni cerite nye...
Pada suatu hari.. seorang lelaki nama nya Atan (bukan nama sebenar) bercadang nak pegi beli rokok... Oleh kerana transport die cume moto jer..die pon pegilah naik moto. Tapi mamat ni ade satu hobi.. die ni suke benor bawak moto lelaju walaupon jarak kedai tu 100 meter jer dari umah die..maka si atan ni pon memulakan la pejalanan untuk ke kedai. Sebelom kuar dari rumah, mak die pesan, "Atan, bawak moto bebaik. mak rase tak sedap ati jer la" Atan pon menjawab, "ala mak ni...Atan kan superman, takkan ader paper nyer. Lagi pon, Atan cume nak gi kedai sebelah tu jer..kannyer jauh sgt pon". Mak die pon menjawab, "suke ati ko lah tan..."

Kunci moto pon di pulas... vrommmmm (bunyi moto atan) dengan gaya supermannyer Atan bergerak dari umah. Tiba tiba sampai di suatu selekoh, seekor beruk yang entah dari mane munculnyer menyergah Atan. Apa lagi terperanjat beruk la si Atan....maka dia hilang kawalan ke atas moto nyer dan menyebabkan die terlanggar tiang lampu berdekatan. maka Atan pon jatuh terpelanting.. dan tidak sedarkan diri..

Secara kebetulan seorang pakcik (boleh jadik pangkat atuk la utk Atan) lalu di jalan tersebut.. pakcik itu sungguh terkejut kerana melihat seekor monyet sedang cube mencurik helmet si atan lalu pakcik itu menghalau monyet tersebut. Tetapi helmet itu tidak dapat diselamatkan kerana telah di bawa lari oleh monyet itu.

Tanpa melengahkan masa, pakcik itu pon pergi kepada Atan dan memeriksa jantung dan nadi si Atan.."uihh nampaknye idup lagi budak ni.." Tapi alangkah terkejutnya pakcik itu apabila mendapati kepala Atan sudah terpusing 180 darjah, makna nya dah terbalik.....
Dan tanpa bertanya dan berpikir ape-apa pakcik tu pon terus membetulkan semula kepala Atan dengan menyentap balik ke 180 darjah..

Tibe-tiba pakcik itu mendapati Atan tidak bernafas lagi. Rupe-rupenye.. korang nak tau? Atan memakai jeket kulitnye terbalik. So memang la kepala die cam pusing ke belakang. Maka dengan tidak bersalahnya Atan mati di tangan pakcik tersebut.


Moral of the story:
"Mat Motor ......................jangan suka pakai jaket terbalik ;
"Makwe ...... cari pakwe yang ader kerete jer...hehe



*_*

Won't Stop......





Won't Stop - One Republic

[Verse 1]
Uh ohh
Now i stared at you
From across the room
Until both my eyes were faded
I was in a rush
I was out of luck
Now I'm so glad that I waited
Well you were almost there
Almost mine...yeah
They say love ain't fair
But I'm doing fine...

[Chorus]
Cause i swear it’s you
I swear it’s you
I swear it’s you that I’ve waited for
I swear it’s you
I swear it’s you
I swear it’s you that my heart beats for
And it isn’t gonna stop
No it just won’t stop
Uh oh oh
Yeah

[Verse 2]
Now you were fine by night
But when the morning light comes
Comfortable as rain on Sunday
And I’m a lucky soul
That holds your hand so tight
Hope you hear this one day
Don’t fool yourself
This is my truth

[Chorus]
I swear it’s you
I swear it’s you
I swear it’s you that i waited for
Won't Stop lyrics on
http://music.yeucahat.com/song/English/36218-Won-t-Stop~One-Republic.html
I swear it’s you
I swear it’s you
I swear it’s you that my heart beats for
And it ain’t gonna stop
It just won’t stop

[Interlude]
You take this hand
You take this heart
Steal my bones
From 1000 miles apart
Feels so cold
Felt just like its ten shades of winter
And i need the sun
Ohh yeahh
Oh oh no no yeah yeah

[Chorus]
And i swear it’s you
I swear you
I swear it's you that it waited for
I swear it’s you
I swear its
I swear it’s you that my heart beats for
I swear it’s you
I swear it’s you
I swear it’s you that I’ve waited for
I swear it's you
I swear it's you
I swear it’s you that my heart beats for
And it ain’t gonna stop
It just won’t stop
Heyy yeahh
It just won’t stop
No no no no woahh yeah
I swear it’s you
I swear it’s you
Ohh yeah


*_* won't stop lovin' u, syg......really2 miss u...









Saturday, September 12, 2009

Kita tak belajar ni kat sekolah.....








WE DID NOT LEARN THIS IN SCHOOL………


- ‘Dreamt’ is the only English word that ends in the letters ‘mt’. ? (Are you doubting this?)

- Our eyes are always the same size from birth, but our nose and ears never stop growing.

- The sentence: ‘The quick brown fox jumps over the lazy dog’ uses every letter of the alphabet. (Now, you KNOW you’re going to try this out for accuracy, right?)

- The words ‘racecar,”kayak’ and ‘level’ are the same whether they are read left to right or right to left (palindromes). (Yep, I knew you were going to ‘do’ this one.)

- There are only four words in the English language which end in ‘dous’: tremendous, horrendous, stupendous, and hazardous. (You’re not doubting this, are you?)

- There are two words in the English language that have all five vowels in order: ‘abstemious’ and ‘facetious.’ (Yes, admit it, you are going to say, a e i o u)

- TYPEWRITER is the longest word that can be made using the letters only on one row of the keyboard. (All you typists are going to test this out)

- A cat has 32 muscles in each ear. A goldfish has a memory span of three seconds. (Some days that’s about what my memory span is.)

- A ‘jiffy’ is an actual unit of time for 1/100th of a second.

- A shark is the only fish that can blink with both eyes.

- A snail can sleep for three years. (I know some people that could do this too.!)

- Almonds are a member of the peach family.

- An ostrich’s eye is bigger than its brain. (I know some people like that also)

- Babies are born without kneecaps. They don’t appear until the child reaches 2 to 6 years of age.

- February 1865 is the only month in recorded history not to have a full moon.

- In the last 4,000 years, no new animals have been domesticated.

- If the population of China walked past you, 8 abreast, the line would never end because of the rate of reproduction.

- Leonardo Da Vinci invented the scissors.

- Peanuts are one of the ingredients of dynamite!

- Rubber bands last longer when refrigerated.

- The average person’s left hand does 56% of the typing.

- The cruise liner, QE 2, moves only six inches for each gallon of diesel that it burns.

- The microwave was invented after a researcher walked by a radar tube and a chocolate bar melted in his pocket. (Good thing he did that...)

- The winter of 1932 was so cold that Niagara Falls froze completely solid.

- There are more chickens than people in the world.

- Winston Churchill was born in a ladies’ room during a dance.

- Women blink nearly twice as much as men.

Now you know more than you did before!!



*_*



Di sebuah kampung ada 3 org remaja yg suka lepak. Sorang tu nama dia Ali, sorang tu Budin dan sorang lagi Ciko. Aktiviti seharian depa ni menyebabkan tok imam x senang duduk. Pd satu hari tok imam tu dtg dengan niat nak tarbiyah depa ni.

Maka berlakulah beberapa insiden cabar-mencabar. Tok imam tu cabar si mangkuk 3 ekor tu ke surau waktu Maghrib nanti.

Si Ali pun berkata, "Tok imam ingat kami ni jahil sangat ke? Takpa, nanti kami buktikan yg kami bukan la jahil sgt spt yg disangkakan" .

Maka apabila hampir masuk waktu Maghrib pegilah malaun 3 ekor tu ke surau.

Tok imam pun suruh Ali azan. Tanpa berlengah terus je Ali azan, "Allah Ta'ala... Allah Ta'ala..." Dengan segera tok imam merampas mikrofon drp Ali & menyuruh tok bilal azan semula.
Terselah kejahilan Ali.

Selepas iqamat, masa nak sembahyang tok imam pun mengangkat takbiratul ihram. Tok imam pun satu hal, angkat sekali x khusyuk, angkat 2x pun x khusyuk jgk lg..

Masuk je kali ketiga, Budin panggil tok imam. "Tok, tok duduk kat belakang, biar saya jadi imam."

Tok imam pun undur le ke belakang.

Budin pun angkat le takbiratul ihram. "Allahu akbar!" Maka para makmum pun ikut angkat takbiratul ihram & memulakan solat. Tiba2 je si Budin ni pusing ke belakang dan berkata, "Aa, tengok! Sekali jee tokkkk!!"

Lalu batallah solat Budin. Yg lain2 pun ikut berenti sambil ketawa terbahak2.

Tok imam pun mintak pulak si Ciko jadi imam. Si Ciko pun terus ke depan jadi imam solat tersebut bermula dari takbir sampai le habis sembahyang. Siap dengan wirid2nya sekali. Punyalah respek tok imam kat si Ciko niii...

Lepas solat, tok imam pun puji-memuji leee si Ciko ni... Tapi dgn bongkaknye si Ciko berkata,

"He hee, itu belum ambil wuduk lagi tu. Kalau tak, lagi dassat aku semayang. He heee..."


Tok imam pun terkedu & terpana...


*penggunaan bahasa pasar aka bahasa supermarket dibenarkan utk tujuan hiburan......

*_*



Ntah pape.........







Operator : "Thank you for calling Pizza Galaxy Kholi . May I have your..."

Customer: "Hello, can I order.."

Operator : "Can I have your multi purpose card number first, Sir?"

Customer: "It's eh..., hold........ ..on..... .889861356102049 998-45-54610"

Operator : "OK... you're... Mr Singh and you're calling from 43rd Floor, Akask View Apt, Cant Road, ........ Your home number is 4094! 2366, your office 76452302 and your mobile is 0142662566. Which number are you calling from now Sir?"

Customer: "Home! How did you get all my phone numbers?

Operator : "We are connected to the system, Sir"

Customer: "May I order your Seafood Pizza..."

Operator : "That's not a good idea Sir"

Customer: "How come?"

Operator : "According to your medical records, you have high blood pressure and even higher cholesterol level Sir"

Customer: "What?... What do you recommend then?"

Operator : "Try our Low Fat Hokkien Mee Pizza. You'll like it"

Customer: "How do you know for sure?"

Operator : "You borrowed a book entitled "Popular Hokkien Dishes" from the National Library last week Sir"

Customer: "OK I give up... Give me three family size ones then, how much will that cost?"

Operator : "That should be enough for your family of 10, Sir. The total is Rs 2249.99"

Customer: "Can I pay by! credit card?"

Operator : "I'm afraid you have to pay us cash, Sir. Your credit card is over the limit and you owe your bank Rs10,720.55 since October last year. That's not including the late payment charges on your housing loan, Sir."

Customer: "I guess I have to run to the neighbourhood ATM and withdraw some cash before your guy arrives"

Operator : "You can't Sir. Based on the records, you've reached your daily limit on machine withdrawal today"

Customer: "Never mind just send the pizzas, I'll have the cash ready. How long is it gonna take anyway?"

Operator : "About 45 minutes Sir, but if you can't wait you can always come and collect it on your scooter.. ."

Customer: " What!"

Operator : "According to the details in system, you own a Lambretta 1969 Vintage Scooter,...with registration number USE 8999..."

Customer: " ????"

Operator : "Is there anything else, Sir?"

Customer: "Nothing... by the way... aren't you giving me that 3 free bottles of cola as advertised?"

Operator : "We normally would Sir, but based on your records you're also diabetic.... ... "

Customer: #$$^%&$@$%^

Operator : "Better watch your language Sir. Remember on 11th Nov 1986 you were convicted for using abusive language on a policeman who stopped you for driving through a one way,
in fact you were driving a 1973 Ambassador bearing registeration number UTD 4267.......

Customer: [Faints]




*cannot be credited because the sender cannot be detected...huhu...

*_*




Friday, September 11, 2009

Ku merindukanmu.....

Bismillah…. Salam..

Aku baru je dpt msg drp Noah, adik aku….. Dia bgtau Fadh bawak Nana dgn Ashraf g beli baju raya. Mmg dua tiga ari lepas Fadh ada bgtau aku yg dia nak balik sari dua lg, nak beli baju raya utk Ashraf. Tp bila bende ni betul2 jd, rasa cm nak menitis air mata pun ada… Sejuk sgt hati ni bila dpt tau adik aku yg sorang tu menunjukkan peranan dan tanggungjawab dia sbg anak lelaki dlm family. Fadh adik bawah aku, no 3 dlm family. Tahun ni umo dia 19 tahun. Lepas SPM dia xsmbung blaja, sbb time tu dia blum sedar diri n malas nk memajukan diri lg. Then bila dia mula terfikirkan hidup dan masa depan dia, keadaan pulak xmengizinkan. Awal tahun baru2 ni dia dpt tawaran utk smbung belajar. Tp dia xdpt nak terima tawaran tu, sbb time tu mama tgh sakit n terlantar lat spital. Abah langsung xkeje sbb jaga mama, so Fadh kene keje, utk sara persekolahan adik2 kat umah. Ada jugak time dia amik turn utk jaga mama kat spital. Arwah sndiri penah ckp kat aku, dia mmg menitiskan air mata masa Fadh jaga dia kat wad. Pukul 3 pagi, mama kejutkan dia mintak nk tukar lampin, Fadh bangun serta merta tanpa mengeluh pun. Mama menangis bila cite psl tu. Dia bangga sbb anak dia yg sorang tu boleh diharapkan bila mama tgh sakit.


Memang dah jadi tanggungjawab sorang anak utk jaga parents dlm keadaan cmni, tp kalo sesape yg kenal adik aku n sejarah hidup dia, mmg xkan sangka la dia boleh jadi begitu perihatin mengambil berat tentang family time kami dlm kesusahan.


Aku xdpt nak menjalani ibadah puasa sepenuhnya bersama abah n adik2.. Aku sempat balik 3 ari je dlm bulan pose ni. So semua persiapan raya perlu dibereskan oleh abah n adik2. Paling aku terharu, Fadh belikan baju raya utk adik2. Kalau nak bandingkan dgn abang aku, mcm langit dgn bumi. Abang aku tu langsung xleh nk diharapkan. Ntah2 baju raya dia pun abah yg belikan, lagi hampeh kalau Fadh jugak yg nk kene tanggung. Apa nak buat, dh mmg dia mcm tu. Lantak dial ah. Janji dia xmakan duit aku.


Then, Noah gtau lg, baju raya Nana tahun ni juga disponsor oleh Mama, nenek sedara kami. Baju Melayu Ashraf lak dibeli oleh MakNgah, adik arwah mama. Thanks to all, kami xdpt nak balas sume jasa u all selama ni. Perhatian dan kasih sayang drp u all semua amat2 kami hargai. Sejak kami kehilangan mama, ramai yang menghulurkan tangan utk meringakan bebanan kami, terutama dr segi perasaan. Buat masa skg ni, kami sekeluarga dah dpt menerima takdir pemergian mama. Cuma kehidupan kat umah tu blum stabil lg. Lebih2 lg abah. Makan pakai dia, Yaya yg uruskan. Tp kalau time Yaya sekolah, abah kene buat semua tu sndiri. Noah xleh nak diharapkan lg. Ashraf lagi la… Skg ni Ashraf tgh bercuti, sekolah pondok akan dibuka semula lepas raya nanti. So dia dpt la berpuasa kat umah…

Aku lak, next week balik la… Maybe kamis kot, xsure lg sbb aku tumpang cousin aku, Abg Din yg keje kat Shah Alam. Tiket bas, train, flight sume abis…hampeh tol la time nak raya ni..huhu…



20 Sept 2009….

Boleh x kalo aku xnak lalui hari tu??? Aku nak tido je ari tu…bleh x???

Aku xdpt nak bayangkan apa yang akan aku rasa. Aku amat2 rindukan mama. Mcm mane la nk beraya tanpa mama. Tentu hambar. Sape nak guide kami buat persiapan?? Biskut kacang yg aku suka tu, sape nak ajar aku buat??? Sape nak masa utk juadah raya?? Kek coklat yg aku suka jgk tu, sape nk buatkan??? Mama tinggalkan kami sblm sempat kami belajar utk buat semua tu…. Kalau aku tau, mama nk tinggalkan kami lebih awal, dari dulu lg aku blaja sume tu.. Mmg aku seorang yang hampeh.. xguna… malas… manja… tp bukan aku nak jd mcm ni pun. Kalau aku tau keadaan akan jadi begini, aku akan buat persiapan utk semua ni dr awal lg. Kalau dipertimbangkan balik, mmg aku ni xguna. Umur aku dah nak masuk 22 tahun (awal bulan dpn…), tp blum pandai masak lg. bukan xnak belajar, tp xpenah ada kesempatan. Tambahan pulak, arwah mama ni terlalu manjakan aku kalau nk dibandingkan dgn Yaya. Kalau keje dapur tu, nama Yaya je yg dia panggil. Sbb aku ni selalu dgn buku, so mama mcm xnak aku buat keje2 dapur n keje umah sgt la. Bukan aku nak mcm ni pun, tp semua tu dah berlaku lama dulu. Sejak dr dulu lg… smpai la mama xde. Skg ni pun, kalau time aku balik, Yaya yg masak. Bukan aku. Teruk nya aku ni. Bukan xnak blaja, tp xde masa. Busy sgt ke? Ntah la…. Bukan xtau langsung. Tau la jgk sket2, tu pun lepas mama xde. Aku cuba utk jadi lebih bertanggungjawab utk family. Tp xmampu, sbb balik2, Yaya yg guide aku. Aku ni dah mcm adik dia plak. Perangai pun mengalahkan dia. Manja dgn abah. Yaya tegas. Apa yg Yaya ckp, aku ikut je..huhu…


Raya ni….hmmm…cm xde mood je nak beraya…. Lately, aku selalu menangis. Selalu teringatkan arwah. Rasa nak kucup dahi mama. Xpuas rasanya aku menikmati kasih sayang mama. Kurang kasih sayang lg nih….huhu….sob..sob..sob..T-T


Ok la…sambung nanti. Nak bersiap utk ke kelas..(awal siot, kelas kul3 daa….huhu)

Ptg nanti dah janji ngn anis, nk bukak pose kat luar…hehe…




Syurga Hati......

video

Tak sanggup bertahan titis air mata
Saat ku berdiri di tanah Mu yang suci..
Tak henti memuji mulut ini berzikir..
Saat ku melihat Syurga Hati di sini...

Sejenak pandangan
RumahMu yang indah
Tak pejamkan mata tak dapat ku bicara..
Ku ingin berlari tuk menggapaiMu...
Tak sabar menanti tuk panjatkan doa padaMu..

Ku ingin di sini, ingin tetap di sini...
Bila ku pulang nanti, izinkan ku kembali...
Ku ingin di sini, ingin tetap di sini...
Bila ku pulang nanti panggil aku lagi...






Cuti mengejut...(gara-gara h1n1...)

(Post ni ditulis pada 1 Ogos 2009, tp lupa nk publish…hehe)


Bismillah…. Salam…

Huhu…sebagai mana yg telah diketahui semua, Universiti Putra Malaysia (UPM), telah mengumumkan cuti midsem awal berikutan penularan Influenza A aka H1N1. So, semua budak2 kene la pulang ke rumah masing-masing, sbb semua kolej perlu dikosongkan. Tp aku xteruja sgt pun nak balik ke rumah kat Kelantan, sbb last week aku dah balik. So aku decide utk tinggal menumpang kat umah sedara aku kat Taman Kajang Utama. Dan skg ni aku menghabiskan masa cuti midsem mengejut aku kat umah sedara aku ni la. Maybe raya nanti baru balik kampong kot.. huhu…..

Dah dua hari aku kat sini, n sepanjang hari dihabiskan dgn bnde yg xde pekdah..huhu… Teruknya aku ni… Semalam, ari rabu, cam biase bangun2 je, lepas mandi n bersiap, aku dibawa utk menikmati sarapan kat luar. Sedara aku ni, dah kahwin, tp blum ada anak lagi. So most of the time dia dgn husband dia akan makan kat luar je…huhu. Sedara aku ni kerja sbg cikgu, tp skg ni dia sambung blaja balik, amik Masters kat UKM. Dulu husband dia (jugak keje sbg cikgu) yg sambung blaja amik degree, tp skg ni husband dia dah abis study and baru je posting. Dia dpt mengajar kat Putrajaya, next week stat. huhu…

Sepanjang seminggu cuti midsem ni, aku akan tinggal kat sini. Actually, byk sgt assignment yg nak kene submit dalam mase terdekat ni, tp sume blum stat buat lg.. huhu.

Arini lak, lepas bangun tdo n mandi, kitorg g makan kat Bangi, breakfast la konon, walaupun mentari dah terpacak kat atas kepala. huhu.. Pas makan lak, husband sedara aku ni bwk kitorg Putrajaya. Dia kene g amik surat posting kat JPN Putrajaya. Pas g JPN tu, kitorg g la Alamanda, alang2 dh dekat, pegi je la kan. Huhu.. sedara aku ni g survey henset, tp xbeli pun. Hehe.. tgk2 je, cuci mata. Then, kitorg g la lepak kat bowl centre, sedara aku ajak main, tp aku xminat sgt (plus segan, sbb time tu ramai sgt guys, pompuan xde pun)… huhu.. so aku lepak2 la kat meja dkt dalam tu. Berhampiran dgn tempat aku lepak tu, ada la sorg mamat ni. Dia main bowling la (mestila main bowling, dah namanya tempat main bowling…ngeh2).. sorang2 je mamat ni main.. tempat aku duduk ni, betul2 ngadap lane tempat mamat ni main, so toleh sane toleh sini, alih2 nampak jugak la si mamat ni. Nak dijadikan cite, (mcm mengumpat la pulak, hehe)… mamat ni cam poyo sket la, maklumla most of yg dia main tu, sume strike. Xheran la, tp dlm ati cam kagum jugak…hehe… yg xtahannya, tiap kali dia skor tu, aku mmg tgk dia, bukan sengaja pun, tp cam curious, nak tgk dia main…hehe.. n bila aku tgk dia skor, dia lak pandang tempat aku duduk tu. so Nampak sgt la yg dia mmg nampak aku tgk dia main. Hish…. Tambah la poyo mamat ni. Huhu… jahatnya aku, tp seriously suka sgt tgk dia main. Nak je g duk sebelah dia, n ajak berbual… ngeh3.. gedik la pulak.. control2.. hehe… (wasn’t me)…


Buah hati aku baru je call mase on da way nak masuk Alamanda td tu. Smlm aku call dia, sbb biasenye ptg sblm balik dr keje, dia akan call aku, guna no ofis, hehe..jimat, syg kredit… tp ptg smlm dia xcall pun, busy agaknya. So malam td aku try la call dia. Dia angkat, tp dia sebenarnya dia dah tdo. So aku xckp byk la, bg dia tdo, maybe dia penat. Tu yg sblm g keje td, dia call aku. Mmg malam td dia tdo awal, sbb balik keje pun dh kul11 lebih. Lately ni, aku dh boleh memahami sebahagian drp diri dia. Keje dia mmg bz, maklum la Network Programmer.. so aku akan paham la kalo dia xcall, dia mesti tgh bz. Tp kalo dia xsms, lg la aku paham, sbb dia ni mmg malas nak baca n reply sms. Huhu… so kalau ada pape, aku just sms dia, n kompem2 dia akan call aku sbb dia mmg malas tahap gaban nak taip msg..hehe… (sori syg, ngumpat sket ni)….


*_* ...........